Fruktterrin med mangosås

En mycket god och uppskattad efterrätt

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 dl kesella vanilj
  • 1 dl vetemjöl
  • 1 dl florsocker med limesmak
  • 3 ägg
  • 1 ½ dl vispgrädde
  • 100 g fint riven mandelmassa
  • 2 kiwi
  • 2 mango
  • TILLBEHÖR
  • 2 tamarillo
  • 4 passionsfrukter
  • 2 kiwi
  • SÅS
  • 250 g tärnad mango
  • 1 - 2 dl juice ( tropisk frukt)

Gör så här

  1. Smörj en avlång brödform och lägg en bit smörpapper i botten. Rör samman kesella, vetemjöl, florsocker, ägg och vispgrädde. Rör ned mandelmassan. Skala och skär kiwin och mangon i små tärningar. vänd ner i smeten. Häll i formen.
  2. Grädda längst ner i ugnen i 175 grader ca 60 minuter tills den stelnat. Låt kallna. Stjälp sedan upp terrinen och skär i skivor. Klyfta tamarillo, passionsfrukt och kiwi och lägg runt den skivade terrinen. mixa mangobitarna med juicen till en slät sås.
  3. Servera den i en skål brevid.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr