Gräddringar

Ett gammalt recept på gräddringar som blir så fina och goda? Är nog en kaka som ofta fanns på kakfatet förr.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 25 g jäst
  • 1,5 dl grädde
  • 125 g smör
  • 5 dl vetemjöl ca
  • Pärlsocker till garnering

Gör så här

  1. Smula ner jästen i en bunke.
  2. Häll på grädden och rör om.
  3. Blanda i de övriga ingredienserna.
  4. Degen bör inte vara för lös.
  5. Kavla ut till 0,5 cm tjock platta och tag ut ringar.
  6. Pensla dem lätt med ägg och vänd dem i pärlsocker.
  7. Grädda i 175 grader ca 12 min.
  8. Torka dem i 100 grader.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr