Hemmagjord glass

Svärmor bjuder på denna otroligt god.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 ägg
  • 65,5 g Philidelphia ost (litet paket)
  • 2 dl socker
  • 3 dl vispgrädde
  • 2 tsk vaniljsocker
  • Digistive kex

Gör så här

  1. Vispa äggvitorna till hårt skum i en bunke.
  2. Vispa grädden i en bunke.
  3. Vispa äggulorna, osten vanilsockret och sockret i en bunke.
  4. Smula Digestive kexen i botten av formen.
  5. Vänd i grädden i äggulesmeten vänd sedan ner smeten i äggvitorna. Häll smeten i formen och täck med plast folie. Låt stå i frysen minst 4 timmar.
  6. Tages ur kylskåpet ca 10 minuter innan servering.
  7. Serveras gärna med lite färsk frukt.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr