Hemmagjord Strössel

Nu har jag testat att göra eget strössel. Det gick kanonbra! Det smakade gott också. Precis så som jag ville ha det. Den turkosa smakar Blåbär. Den gröna smakar Melon och den lila smakar Viol. Fler bilder finns i min blogg

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 200 g florsocker
  • 1 äggvita ( ca 2 msk eller ca 40 gram)
  • 1 ½ kryddmått salt
  • ca 3 tsk smakessens. Alternativ citronsaft
  • En knivsudd av Pastafärg. Det beror på hur färggrant man vill ha.

Gör så här

  1. Vispa ihop florsocker, äggvita och salt till en lagom tjock smet. Känns den rinnig tillsätt mer florsocker.
  2. Jag delade smeten i tre delar och blandade i ca en knivsudd pastafärg i varje smetklick.
  3. Smakade av eftersom med smakessenserna.
  4. Klicka ner smeten i spritspåsen med tyll nummer N4.
  5. Dra smala strängar på bakplåtspapper och låt stå och torka i ca 12-24 timmar.
  6. Servera till glass. Eller pynta tårtor, cupcakes eller annat skoj.
  7. Lycka till!

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr