Kaffe CheeseCake

En helt underbar cheescake för den som gillar kaffe och sött! :)

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Botten:
  • 6 Digestivekex
  • 1 msk socker
  • 3 msk smält smör
  • Mitten:
  • 4 ägg
  • 300g färskost
  • ½ dl socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 msk nescafè
  • Toppen:
  • 1 dl créme fraiche
  • 1 ½ dl gräddfil
  • 2 msk socker
  • ½ vaniljsocker

Gör så här

  1. Botten: Krossa digestivekexen och blanda med socker och smör. Platta ut i en form med löstagbara kanter. Förgrädda bottnen i 10 min i 175 grader.
  2. Mitten: Blanda färskost, socker, och vaniljsocker till en slät smet. Vispa i äggen, ett i taget. Häll sedan ner nescafè upplöst i lite hett vatten.
  3. Häll på smeten på den förgräddade botten och grädda sedan i ugnen ca 30 min i 175 grader.
  4. Toppen: Blanda cream fraishe, gräddfil, socker och vaniljsocker och häll sedan på kakan (försiktigt!). Grädda slutligen yttligare 5 min i 140 grader.
  5. Låt stå i kyl i ca 13 timmar!! :D

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr