Kladdkaka

Ett recept jag har bakat från i flera år, snabb och enkel att göra. Alltid lika uppskattad.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 100 g smör
  • 4 msk kakao
  • 2 dl mjöl
  • Ev lite hackad choklad

Gör så här

  1. Smält smör i mikron. Blanda sedan med sockret och äggen.
  2. Vispa med elvisp.
  3. Blanda i kakaon och sedan mjölet.
  4. Jag brukar hacka i lite chocklad efter eget smak och tycke. Brukar använda mörk marabou,
  5. Häll i smörad form, in i mitten av ugnen på 175 grader i ca 25 grader. (Kom ihåg att den ska vara lite kladdig så att ni inte väntar att ta ut den när den är torr.)
  6. Servera gärna med grädde.
  7. Hoppas det smakar! :)

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr