Kycklingpaj med ost och paprika

Hittade i en veckotidning gott med paj när det är sommar men den är god

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Pajdeg:
  • 75 g smör
  • 3 dl vetemjöl
  • 2 msk kallt vatten
  • Fyllning:
  • ½ grillad kyckling
  • 3 ägg
  • 3 dl grädde
  • ½ tsk salt
  • 1 tsk timjan
  • 2 ½ dl riven ost tex cheddarost
  • ½ röd paprika
  • ½ gul paprika
  • Garnering;
  • Ärtskott eller färsk timjan

Gör så här

  1. Blanda pajdegen i en matberedare. Kavla ut degen och lägg i en pajform, ca 27 cm i diameter. Ställ i kylskåpet i ca 30 min.
  2. Förgrädda pajskalet i 10 min i 225 grader.
  3. Skär loss kycklingköttet från ben och skär det i små bitar.
  4. Lägg i pajskalet. Vispa samman ägg, grädde, salt och timjan.
  5. Häll det över kycklingen. Strö över ost och paprika.
  6. Grädda pajen i ca 35 minuter.
  7. Gratinera och servera med en sallad.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr