Lime och Ginsorbet

Otroligt god och barnsligt simpel :)

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 1 1/4 dl vatten
  • 3/4 dl strösocker
  • 1 msk pressad limesaft
  • 2 msk gin

Gör sÄ hÀr

  1. Koka vatten och socker tills sockret löst sig. LÄt svalna.
  2. Rör ner gin och limesaft i sockervattnet.
  3. StÀll blandningen i frysen i ca 4 timmar.
  4. Vispa med elvisp nÄgra gÄnger medans den stÄr i frysen.
  5. För ev. garnering av serveringsform.
  6. Blanda 2 delar socker och 1 del salt. Pensla yttre kanten med limesaft och doppa i salt och socker blandningen.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

JĂ€ttegod rulle som alla som har smakat den Ă€lskar den. VĂ€ldigt lĂ€tt att göra dessutom. i det receptet jag hittade sĂ„ var det halva…

@asaeon

Lat körsbÀrscurd med honung

God curd pĂ„ körsbĂ€r dĂ€r du inte behöver kĂ€rna ur körsbĂ€ren. Den Ă€r dessutom sötad med honung istĂ€llet för socker, vilket gör den lite…

”Smakrikt, mjukt och ovĂ€ntat prisvĂ€rt”
149 kr