Mangoparfait

En härlig efterrätt som är så enkel att göra.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 300 g mango (fryst eller färsk)
  • 3 dl vispgrädde
  • 4 äggulor
  • 2-2,5 dl florsocker (större mängd om äggulora är stora)
  • 2-3 passionsfrukter

Gör så här

  1. Skala färsk mango och skär i bitar eller tina fryst.
  2. Mixa till ett mos.
  3. Vispa äggulor och florsocker till ett fluffigt skum.
  4. Vispa grädden hårt.
  5. Blanda mangomoset med äggsmeten.
  6. Rör ner den vispade grädden.
  7. Häll smeten i avkylda portionsformar eller i en stor form.
  8. Låt stå i frysen ca 3 timmar.
  9. Ta ut formarna ca 1/2 timme innan servering.
  10. Gröp ur passionsfrukterna och vispa ihop med en gnutta socker, häll blandningen över parfaiten.
  11. Smaklig efterrätt!

Kommentarer

JÄTTEGOTT!! Tack snälla för receptet

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr