Mycket god fruktpaj

Skulle testa denna ifall jag ska ha den till min dotters student i juni! Jättegod blev den, kan serveras med glass eller grädde om man vill!

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Pajdeg
  • 1 dl socker
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 150 g smör
  • Fyllining
  • 400 g frukt/bär
  • 2 dl creme fraiche
  • ½ dl socker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 ägg

Gör så här

  1. Smält smöret till pajdegen, låt svalna. Blanda mjöl, socker och bakpulver.Häll på det avsvalnade smöret.
  2. Tryck ut degen i en form. Blanda allt i fyllningen och häll över pajskalet. Grädda i mitten av ugnen i 200 g i ca 30 min.
  3. Smaklig spis!

Kommentarer

Mycket enkel och god paj. Man kan ta vad man haver av bär och frukt.

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr