Omelett med grillad kyckling

Omelett är så gott. Denna är sååå god. Hittat receptet på en matblogg. Gjorde det under julhelgen och det var mycket uppskattat.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Omelett:
  • 2 ägg
  • 2 msk vispgrädde
  • Salt
  • Smör att steka i
  • Fyllning:
  • ¼ grillad kyckling
  • 1 schalottenlök
  • Smör att steka i
  • ½ paket bacon, 70 g
  • 1 dl crème fraiche
  • Salt
  • Peppar

Gör så här

  1. Börja med fyllningen. Klipp bacon i småbitar och stek dem nästan knapriga. Låt rinna av på hushållspapper. Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar . Hacka löken och stek den och kycklingen i smöret tills de fått lite färg. Tillsätt bacon och crème fraiche och låt puttra en stund. Smaka av med salt och peppar.
  2. Vispa ihop ägg och grädde lätt. Salta. Stek omeletten på medelvärme i en liten stekpanna. Lägg på ett lock som täcker och låt omeletten steka tills den nästan stelnat helt på ovansidan. Ha inte för stark värme så den bränns bara! Lägg upp den färdiga omeletten på tallrik, klicka över fyllningen på ena havlan och vik den andra halvan över.
  3. Ät denna underbara omelett med en sallad.

Kommentarer

Vi använde tandori och kryddade kycklingen med och det vart super gott. Kommer nog göra detta lite då och då nu här hemma.
Låter bra... Mvh Helén
Jättegod omelett! Jag kompletterade med lite örtkrydda och ett par matskedar persillja. Kommer att tillhöra favoriterna!!

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr