Persikocheesecake

God!

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Botten:
  • 14 digestivekex
  • ½ dl strösocker
  • 1 dl smält smör
  • Fyllning, steg 1:
  • 300 g Philadelphia cream cheese
  • 1,3 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • ca ½ dl grädde
  • 2 ägg
  • Fyllning, steg 2:
  • 820 g persikor (i sockerlag som du silar bort)
  • Topping:
  • ca 1 ½ dl grädde

Gör så här

  1. Ugn: 175 grader
  2. Blanda smör, socker och kakorna som du har krossat sönder. Detta ska läggas i löstagbarform som är smörjd.
  3. Fyllning, steg 1:
  4. Blanda philadelphia, strösocker och vaniljsocker med elvisp. Tillsätt sedan ett ägg i taget och till sist grädden som du har vispat hyfsat hårt. Du kan använda elvisp i det här steget också, men vispa inte för mycket.
  5. Ställ in den i ugnen i 25 minuter. Därefter tar du ut kakan och lägger på persikorna som du har delat på till en lagom storlek beroende på hur stora persikor du lyckats få tag i.
  6. Ställ kakan tillbaka i ugnen i en kvart. Därefter tar du ut kakan, låter den svalna av den värsta värmen, bre på grädden och ställ in i frysen ett 1-2 timmar och ta fram den så den hinner tina och bli sådär lagom varm en sommardag.
  7. Eventuella rester - förvara dem i kylen!

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr