Philura – limpa

Har fått smakat av min granne och det var så gott. Jag har själv bakat några gånger, det är så lätt och super gott! Idag passar jag på dela med mig detta goda recept.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 dl vetemjöl
  • 6 dl filmjölk eller yoghurt
  • 2 dl rågkross
  • 2 dl vetekross
  • 50 g russin (går att hoppa över)
  • 1,5 dl linfrö
  • 175 g sirap (ca 1,25 dl, brukar ta mörk sirap)
  • 1 dl vetekli
  • 0,5 msk bikarbonat
  • 0,5 msk salt

Gör så här

  1. Blanda samma alla ingredienserna till en "gröt".
  2. Häll i brödform som är penslad med olja och bröad med vetekli.
  3. Grädda i 150 grader i 90 min.
  4. Jag brukar göra dubbel sats så får man två fina limpor som man kan stoppa i frysen.
  5. Lycka till!

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr