Risgrynspannacotta

Så gott till efterrätt nu i juldagarna. Servera i portionsformar, så var och en får sin egen efterrättsskål.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 500 g färdig risgrynsgröt
  • ½ dl florsocker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 2 dl matyoghurt
  • 5 gelatinblad
  • 100 g hallon
  • 2 msk florsocker

Gör så här

  1. Blanda gröt, florsocker, vaniljsocker och yoghurt. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 minuter.
  2. Ta upp gelatinbladen och smält dem i en kastrull på svag värme. rör ihop 1 dl av gröten med gelatinbladen. Rör sedan ner i resten av gröten.
  3. Häll upp pannacottan i 4 vattensköljda portionsformar och låt stå kallt i 4 timmar. Lossa kanten med en kniv och stjälp upp.
  4. Blanda tinade hallon med florsocker och servera till pannacottan.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr