Smarrig kycklingpaj

Gjorde denna på jobbet idag, kanongott!

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 250 g margarin
  • 6 dl mjöl
  • 6 msk vatten
  • 1 tsk paprikapulver
  • Fyllning:
  • 3 kycklingfiléer
  • 3 paprikahalvor i olika färger
  • 400 g champinjoner
  • Salt
  • Peppar
  • Grillkrydda
  • 6 ägg
  • 6 dl mjölk
  • 1-2 tsk salt

Gör så här

  1. Arbeta snabbt ihop degen, tillsätt till sist vattnet. Låt vila i kylen 30 minuter. Tryck sedan ut den i en långpanna och nagga bottnen med gaffel. Förgrädda i 200°C i 10 minuter i mitten av ugn.
  2. Skär kycklingen i mindre bitar, salta och peppra och stek den, tillsätt även grillkrydda. Skiva och stek champinjonerna, salta och peppra. Strimla paprikan.
  3. Lägg ut allt snyggt på pajbottnen. Vispa ihop ägg, mjölk och salt. Slå det över fyllningen och sätt sedan in pajen i 200°C i 40 minuter. Ät och njut med sallad och dressing till. Mums

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr