Svarta Malins bomb

Blir en svart liten bomb med härlig fyllning. Man tar en grönsakstav och "gräver" med den i bomben. Omtyckt snacks av mina ungdomar.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 1 burk svart caviar (60 g)
  • 1 burk ishavsrom 60 g
  • 1 pkt philadelphiaost 200 g
  • 1 dl crème fraiche
  • 1 msk rödlök, mycket finhackad
  • Morot
  • Blekselleri
  • Gurka
  • Champinjoner
  • Blomkål
  • Kex

Gör så här

  1. Täck en liten rund glasform med gladpack. ca ½ l .
  2. Täck plasten med svart caviar.
  3. Blanda ishavsrom, osten och crème fraiche med löken. Och häll det i formen. Låt det stå kallt ca 1 timma.
  4. Skala morötter och tvätta de övriga grönsakerna.Skär dem i stavar, bryt buketter av blomkålen.
  5. Servera med kex och morotsstavar, gurkstavar, champinjoner i bitar, blekselleri, blomkålsbuketter eller vad man vill ha för grönsaker.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr