Vit chokladcheesecake med färska bär

Jag älskar ju cheesecake

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 150 g digestivekex
  • 1 dl smält smör
  • 400 g Philadelphiaost
  • ½ dl socker
  • 4 ägg
  • 200 g vit choklad
  • 1 ½ dl crème fraiche

Gör så här

  1. (1 form, 24 cm i diameter)
  2. Börja med bottnen, smula digestivekexen och blanda med smör. Täck botten i en springform med blandningen och förgrädda vid 175°C i ca 3-4 minuter.
  3. Blanda Philadelphiaosten med socker och rör till en jämn smet. Blanda sedan i äggen ett i taget.
  4. Smält chokladen över vattenbad eller i mikro. Häll i den smälta chokladen under omrörning. Häll sedan smeten i formen med digestivebottnen.
  5. Grädda vid 110°C i 50 minuter.
  6. Täck sedan kakan med crème fraiche och grädda i ytterligare 10 minuter. Servera kakan kall med färska bär. Kakan går även bra att frysa.

Kommentarer

Godaste cheesecaken jag bakat, jo troligen godaste jag ätit också! Mums :)

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr