Vit chokladmousse och jordgubbssalsa

En festlig men väldigt enkel efterrätt, som man kan göra i förväg.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2½ dl mellangrädde
  • 250 g vit blockchoklad
  • 250 g kesella
  • Jordgubbssalsa:
  • 3 dl jordgubbar i små tärningar
  • 3 kiwi i små tärningar
  • 80 g physalis i klyftor
  • ½ dl hackad mynta
  • 2 tsk flytande honung eller råsocker

Gör så här

  1. Vispa grädden. Smält chokladen i vattenbad eller i mikron enligt anvisning på förpackningen. Blanda den smälta chokladen med kesellan. Rör ner grädden.
  2. Fördela fyllningen i små glas och ställ i kylen att stelna minst 2 timmar.
  3. Blanda alla ingredienser till salsan. Låt den dra i kylen. Skeda den över moussen vid servering

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr