Har bakat hamburgerbröd idag, så ikväll blir det hamburgare.
Blev mer Knäckebröd – LCHF Knäckebröd Lchf
Och en GI frallordeg som står på jäsning. Och en skördetårta ur en tidning med mandelbotten som det ska va grädde och frukt eller bär på sen. Blir den bra så lägger jag ut receptet sen.
LCHF chokladbollar
Fralla LCHF
Bakade en god äpplekaka igår.
Igår bakade jag för första gången en Herman! Oväntat gott måste jag säga! Det blir nog av att baka den åtminstone en gång till!
Idag står surdegsbak på schemat, och kanske om jag orkar - lussebullar.
Här har det precis bakats lussekatter :)
Fick 3 äggvitor över så det blir maräng med krossad turkisk peppar, nu i ugnen. Gott till rårörda hallon och glass eller hallonparfait.
Jag bakade chokladbollar
Gustav V:s nötkaka
Bakade coconut cupcakes i helgen, gjorde också choklad cupcakes med chokladfudge ;) jättegott:D
Twix kaka
Bakade denna häromdagen den blev jättegod! Fast vägen dit var lång men det gjorde inget :)
Idag har vi bakat saffransmuffins och snickerskakor Det blev jättelyckat. Frågan är om man skulle göra en glasyr och garnera muffinsarna med ?