Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@kekke46

Har redan börjat förbereda mig inför för julen, så idag bakade jag havrekex

@josses

Dottern och hennes pojkvän bakade pepparkaksmuffins och själv baka de jag några banankakor igår eftermiddag. (L)

@ubo5011

Måndag blev det fransk chokladkola och citronkola så när jag vaknar på tisdag em blir det provsmakning och kanske hinner jag doppa några innan nästa pass börjar.

@camillasvensson

Jag köper runda folieformar och bakar flera smulpajer med olika fyllningar eller en enkel kladdkaka oc sen fruser jag in dom och så har man alltid något att bjuda på.

@sikaal

Det var en fråga i en tråd, om vad man skulle göra med gryn etc. som inte går åt. Jag bakar Grövre tekakor á la Österåsen! Denna gång var det Kamutvete och Kornris som fick vara med! ;)
Det blev riktigt gott!

Grövre tekakor á la Österåsen

@marre73

Startade med kladdkaka med polly i, övergick till Jordgubbsgrottar och avslutade med 2 mjuka äppelkakor att fylla upp frysen med.Hade egentligen tänkt göra 2 mjuka pepparkakor med hade vare sig gräddfil eller fil hemma så det får bli en annan dag....

@solvik207

Kanellbullar,pepperkakor

@mistys

Bakade detta Ljus tårtbotten som ska bli en Päronprincesstårta

@pihal

Jag bakade en päronkaka, fönsterkakor och morotsbröd.

Kokos- och päronkaka
Fönsterkakor
Morot & Solrosbröd i långpanna

@zandroria

Bottnar till Budapesttårta som skall avnjutas imorrn på Fars dag =)

@lena4

2 gånger av.....
LCHF chokladbollar
2 gånger av..
Knäckebröd Lchf
Och
LCHF Nötbrownies
Och en vanlig rulltårta fylld med äppelmos som ska bli med grädde till farsdag.

@maria_wijk

Matbrödsbak har det varit idag, dels lantbröd och så ett test av detta grahamsbrödsrecept.
Grahamsbullar med russin

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr