Provade att baka kladdkaka för första gången och det gick inte bra. Den stod i ugnen i ca 30 min och den var näst intill flytande inuti. Smaken var det inget fel på så den gick år väldigt fort ändå.
Mina absoluta favoriter, jaa förresten hel släktens och vi ska mumsa dom på söndag 1:a Advent. Jag gjorde lussekatter av halva degen, så nu är det klart även för Luciafirande! Pernillas saffransbullar
Det var en fråga i en tråd, om vad man skulle göra med gryn etc. som inte går åt. Jag bakar Grövre tekakor á la Österåsen! Denna gång var det Kamutvete och Kornris som fick vara med! ;)
Det blev riktigt gott!
[recept]80763[/recept]
Repris på dessa med kamutvete och 4-kornskross, dessutom 8 st. kakor med potatis och rågflingor.
I dag har det varit köksdag så det har blivit cookies, kladdkaka och en kladdkaka till fam diabetiker och mjölkproteinallergiker, brända mandlar, ischoklad, godismarmelad av svarta vinbär och päron, gjort skållning till surdegsbröden och kanske blir det en garnasche också med kaffe, det är gott.:)
Blev supergod enligt mina gäster ( äter inte själv) men min såg inte lika kladdig ut som den gör på bilden. Kanske har med ugnen att göra!
En klick grädde hade nog kunnat serverats till...det hade jag inte denna gång tyvärr.