Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@littlejohn

Provade att baka kladdkaka för första gången och det gick inte bra. Den stod i ugnen i ca 30 min och den var näst intill flytande inuti. Smaken var det inget fel på så den gick år väldigt fort ändå.

@pihal

Idag har jag bakat sirapslimpor, 2 butterkakor med saffran och apelsin. Fikongarbo, Mariabollar och nötchokladrutor.
10277
Mariabollar
Fikongarbo

Nötchokladrutorna och saffransbutterkkakan har jag inte ännu lagt in recept på, det kanske kommer.

@kekke46

Idag bakas det här Ingas Pepparkaor

@josses

En favorit i repris blev det här igår.
Lillans limpor

@roskerstin

Mina absoluta favoriter, jaa förresten hel släktens och vi ska mumsa dom på söndag 1:a Advent. Jag gjorde lussekatter av halva degen, så nu är det klart även för Luciafirande!
Pernillas saffransbullar

@pihal

idag blev det en mjuk pepparkaka och en saffranskaka. Hoppas det är något kvar till 1:a advent.

@flabban

Idag har jag bakat greker. Får se om dom räcker till jul.

@dintan

Skrivet av Hilmer54 den 18 nov 2011

Fick 3 äggvitor över så det blir maräng med krossad turkisk peppar, nu i ugnen.
Gott till rårörda hallon och glass eller hallonparfait.

Hur gör du maräng med turkisk peppar? Låter jättespännande!

@sikaal

Skrivet av sikaal den 14 nov 2011

Det var en fråga i en tråd, om vad man skulle göra med gryn etc. som inte går åt. Jag bakar Grövre tekakor á la Österåsen! Denna gång var det Kamutvete och Kornris som fick vara med! ;)
Det blev riktigt gott!

[recept]80763[/recept]

Repris på dessa med kamutvete och 4-kornskross, dessutom 8 st. kakor med potatis och rågflingor.

@ubo5011

I dag har det varit köksdag så det har blivit cookies, kladdkaka och en kladdkaka till fam diabetiker och mjölkproteinallergiker, brända mandlar, ischoklad, godismarmelad av svarta vinbär och päron, gjort skållning till surdegsbröden och kanske blir det en garnasche också med kaffe, det är gott.:)

@mistys

Biggans nöttosca

Blev supergod enligt mina gäster ( äter inte själv) men min såg inte lika kladdig ut som den gör på bilden. Kanske har med ugnen att göra!
En klick grädde hade nog kunnat serverats till...det hade jag inte denna gång tyvärr.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr