Håller på med skållat surdegsbröd, eget recept och surdeg. I kylen ligger det bondkakor klara för gräddning och stora kitteln är framme för att koka fransk chokladkola, mums bara choklad, grädde, honung och glykos. :)
Nu i helgen har jag bakat butterkaka för första gången. Blev otroligt gott! Nästa gång ska jag nog fylla bullarna med lite mandelmassa också! Saffransbutterkaka
Här tjuvstartade vi Kladdkakans Dag men att dottern och hennes pojkvän
bakade en kladdis till efterrätt idag. (L)
Tyvärr hade vi ingen grädde så den fick bli "naturell" och en kopp kaffe till.(Y)