Skrivet av soccermum den 22 jul 2011
[quote]Skrivet av 123Linnea den 22 jul 2011
Det är en buske. Jag tror man kan använda den som häck också. Bären är som stora, mörkblå och mörkrosa blåbär. Utan kärna :)
Häggmispel är nog en ganska vanlig buske i trädgårdarna. Det var därför jag blev så jätteförvånad!! Men det kan ju hända att det finns olika sorter av häggmispeln också. Våra är goda iaf!
(Y)[/quote]
En vanlig häckväxt, vissa odlar den istället för amerikansk blåbär, då de är lika i smaken. Det bästa med att ha den som häck är att man inte behöver vara orolig för giftiga bär, de är ju ätliga och goda dessutom ;)