Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@7201

Har just bakat detta bröd som vart supergott....Hembakat knäckebröd á la Stufenäs

@cassiopeya

Inspirerad av denna tråd var jag tvungen att testa

Banankaka

@lingoluring

lakrits macarons och macarons med hallon och vinbärstryffel

@margitkallgren

Idag bakade jag Danska wienerlängder, det gick bra!
Tack till mafia Mk .Margit

@fae

Jag bakade en focaccia med timjan och oregano och flingsalt på. Tog slut väldigt snabbt en grillafton ;)

@gia1

Provade receptet från kaka6907 Hallelulja moment vinbärskaka jises va god den blev TACK kaka6907! ! {eat}

@yooshiin

Jag hittade på ett litet sockerkaka-recept med egen tvist på det.
Tillsatte vanilj, mosad banan och vit choklad.
Serverade den varm med gräddig vaniljglass och hemmagjord varm chokladsås!

Jag kan absolut lova att den blev uppskattad! ;)
(Gav en smak som påminde smått om friterad banan på kinarestaurangen! Haha!)

@cassiopeya

Skrivet av soccermum den 22 jul 2011

[quote]Skrivet av 123Linnea den 22 jul 2011

Det är en buske. Jag tror man kan använda den som häck också. Bären är som stora, mörkblå och mörkrosa blåbär. Utan kärna :)
Häggmispel är nog en ganska vanlig buske i trädgårdarna. Det var därför jag blev så jätteförvånad!! Men det kan ju hända att det finns olika sorter av häggmispeln också. Våra är goda iaf!

(Y)[/quote]

En vanlig häckväxt, vissa odlar den istället för amerikansk blåbär, då de är lika i smaken. Det bästa med att ha den som häck är att man inte behöver vara orolig för giftiga bär, de är ju ätliga och goda dessutom ;)

@soccermum

Skrivet av 123Linnea den 22 jul 2011

Det är en buske. Jag tror man kan använda den som häck också. Bären är som stora, mörkblå och mörkrosa blåbär. Utan kärna :)
Häggmispel är nog en ganska vanlig buske i trädgårdarna. Det var därför jag blev så jätteförvånad!! Men det kan ju hända att det finns olika sorter av häggmispeln också. Våra är goda iaf!

(Y)

@123linnea

Det är en buske. Jag tror man kan använda den som häck också. Bären är som stora, mörkblå och mörkrosa blåbär. Utan kärna :)
Häggmispel är nog en ganska vanlig buske i trädgårdarna. Det var därför jag blev så jätteförvånad!! Men det kan ju hända att det finns olika sorter av häggmispeln också. Våra är goda iaf!

@soccermum

Skrivet av 123Linnea den 22 jul 2011

[recept]98844[/recept]

Lade in receptet på det jag testat att baka sist. Det fanns nämligen inte ETT ENDA RECEPT här på MK, med bär från häggmispeln.
Det har jag ändrat på nu. Tänk att vi hade ett bär i trädgården med denna ljuvliga smak. Och så har vi låtit fåglarna äta upp alltsammans!!!
:<

Vad kul! Jag har aldrig (mig veterligen) sett ett häggmispelträd (eller buske?) men underbart att hitta användning för bären även om fåglarna säkert blir besvikna nu :D

Är det bär liknande blåbär eller mer som körsbär med kärna i? Smaken beskriver du ju som blåbär men tänkte att bären kanske liknade något annat.. {question}

@123linnea

Häggmispel-muffins

Lade in receptet på det jag testat att baka sist. Det fanns nämligen inte ETT ENDA RECEPT här på MK, med bär från häggmispeln.
Det har jag ändrat på nu. Tänk att vi hade ett bär i trädgården med denna ljuvliga smak. Och så har vi låtit fåglarna äta upp alltsammans!!!
:<

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr