Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@littlemisstessie

Det jag bakade senast var en körsbärspaj à la Twin Peaks. Jag tyckte att det lät spännande och dessutom hade jag läst på andra hemsidor om hur fantastiskt god den var. Den blev väldigt god, men först dagen efter då den fått stå till sig lite. Jag tog dessutom bara hälften av sockret och några dl körsbär extra, dels för att våra körsbär var så söta och dels för att vi hade så förbaskat många av dem :)

Twin Peaks körsbärspaj

Imorgon ska jag och min syster göra Per Mobergs Schwarzwaldtårta till vår mammas födelsedag. Vi tänkte förbereda bottnarna redan idag. Får hoppas på att de håller sig till imorgon {nailbiting}

Schwarzwaldtårta

@kekke46

Mycket goda båda dom här recepten här från mk

Rulltårta med blåbärssylt och smörkräm

Banankaka

Ändrat felet

@lisa35

I min ugn står nu en morotskaka. Gjort efter detta recept men gick sedan över till min bakbok med Leila och tillsatte kryddor efter hennes recept då måtten på övriga ingr ändå var samma.
Ska bli gott att smaka sedan :)
68305

@2mrsh

Igår bakade jag Sockerkaka med citron och De absolut godaste kanelbullarna! och min sambo gjorde sin underbara kladdkaka!
Recepten finns här på MK utom det på kladdkakan, jag ska fråga om jag får lägga upp det.
Kanelbullarna är absolut de godaste jag ätit, degen var helt underbar :p
Jag måste bara rekommendera er alla att prova Havreknäcktårta {laugh}

@muffamoffa

Blåbärsmuffins(Y)

@soccermum

Skrivet av Emeliejohansson93 den 21 jul 2011

Morotskaka med limeglasyr! Inget snålande med limen här inte (a)

Mums! Bakade morotskaka igår fast utan lime-hade bara citron hemma ;)

Idag har jag bakat detta underbara bröd:
Citrusfoccacia med fetaost, soltorkade tomater och rosmarin

@emeliejohansson93

Morotskaka med limeglasyr! Inget snålande med limen här inte (a)

@cassiopeya

Har plockat en del körsbär och ville testa att göra denna kaka, resultatet blev mycket lyckat (L)

Äppelkaka eller Friggis frukt- eller bärkaka

@cassiopeya

Morgonen bjöd på nybakta frallor, mums :p

Kalljästa rågbullar

@pihal

jag bakade denna tårta i helgen. Den är lika fantastisk som namnet säger.
Fantastisk brownietårta

@soccermum

Scones fast med filmjölk istället för vanlig mjölk och med lite mer salt i degen :P

Lättsockrad jordgubbssylt med fryspulver hade vi på...

@cassiopeya

Bakade rulltårta med lättsockrad jordgubbssylt häromdagen, mums till elvakaffet (L)

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr