Ost och Skinkpaj

Det finns miljoner av ost och skinkpaj recept, men här kommer ett som är lite bättre.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Degen:
  • 3 dl mjöl
  • 150g margarin
  • 1/4 dl vatten
  • Fyllningen:
  • 3 ägg
  • 2 dl kaffegrädde
  • 1 dl crème fraiche
  • 200g riven ost
  • Bacon
  • Champinjoner

Gör så här

  1. Blanda deg ingredienserna och låt stå i kylen ca en timme.
  2. Tryck ut degen i en pajform som har sköljts ur med vatten.
  3. (Ej smord)
  4. Nagga botten.
  5. Grädda 10 minuter mitt i ugnen i 250 grader.
  6. Rör i hop smeten.
  7. Täck pajbotten med bacon och champinjoner.
  8. Häll över smeten.
  9. Grädda i 225 grader ca 30 minuter i nedre delen av ugnen.

Kommentarer

Tack för receptet. Väldigt god även med rökt skinka i.
Steker man baconen före man har i den i pajen?
Lite godare, hmm, mycket godare måste Du ha menat, mumsigt, 5 P o tack för ett mycket gott recept.
Hej. Har gjort din ost och skinkpaj men tog linlocks recept på degen som bara innehåller 50 gr smör m m. Otrolig god blev den. Har en rejäl bit kvar tills i morgon. Så tack för receptet. kram från Siv

Liknande recept

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr