Varm smörgåstårta alá mods

Krämig god tårta som är varm och med smörgås i!

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2 jättefranska
  • Ost (jag brukar ha färdigskivad gouda)
  • 4 tomater
  • Ingredienser första våningen:
  • 4 småpaket tärnad bacon (typ ICA eller euroshopper)
  • 1 större paket kokt strimlad skinka (500 g)
  • 5 dl naturell crème fraiche
  • 2 dl smaksatt crème fraiche (den med tomat basilika är ett tips)
  • 3 hackade rödlökar
  • Ingredienser andra våningen:
  • 7 ägg
  • En knippe gräslök
  • 2 msk krossad vitlök
  • 6 dl kesella
  • En ganska rejäl dos god senap

Gör så här

  1. Ställ ugnen på 220 gr
  2. Koka äggen och skiva dom åt "båda" hållen.
  3. Fräs bacon och skinka.
  4. Blanda ihop rörorna i varsin stor bunke.
  5. Lägg ut bröd på en långpanna. På med första röran (köttet). På med en våning bröd. På med sista röran (ägg). På med en sista omgång bröd. Skiva tomaterna och lägg överst. På med ett fint ostlager.
  6. Gratinera i ca 25 minuter i ugnen.
  7. Enjoy!

Kommentarer

Ca 25 min! Ja det är jättegott :)
Låter gott. tänkte testa detta ikväll. Hur länge brukar du ha den i ugnen??

Liknande recept

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr