Julbaket är i gång :D
Mjuk pepparkaka med crème fraiche och muscovadosocker
Saffransmakroner med apelsinkräm
Som jag sagt tidigare är jag ingen hejare på bakning. Men idag ska jag ge mig på att göra Bregottkakor. Jag älskar dom men har aldrig gjort tidigare. Vi får se vad det blir för resultat!
Gi Knäckebröd
Sist bakade jag saffrans-snurror med vanilj och grötbullar
Bakade mjölkproteinfri sockerkaka och en gammaldags pepparkaka. Det blev chilitryffel och limetryffel också.
{party}har gjort en sats med langos så vi har något på nyårs natten lätt snabbt o enkelt(Y)
Sist jag bakade va förra veckan när jag fixade fredagsfikat på jobbet... Jag bakade Grekiskt lantbröd (mix) och dom här nedan... det e så uppskattat när man kommer med hembakat för dom flesta köper brödet till fredagsfikat... Frukostkakor med smak av apelsin Saffranskaka med vitchokladtopping och lingon
Min saffranskladdkaka som jag bjöd arbetskamraterna på.
Dessa blev det härom dagen. Länge sedan sist Ingelas frukostbullar
Julgodis i mängder på min blogg. http://morkomat.blogspot.com
Bakat två GI-limpor och GI-saffarans bullar.
Idag mjuk pepparkaka, imorgon Pernillas saffransbullar.