Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@margitkallgren

Jag bakade Rulltårta med blåbärssylt och smörkräm.
Sist jag bakade den och bjöd grannfrun trodde hon att jag köpt den.

@miabok

Idag har jag bakat Halluja moment vinbärskaka. Vi har vinbärsbuskar i vår gemensamma trädgård. Kakan ser god ut och doftar härligt.

@pannwitz

Hela huset luktar choklad då jag precis bakat kladdkaka för att fjäska för min sambo ;)
Tänker nämligen göra mat han inte är så förtjust i, och sen är det ju fredagskväll så det förtjänar vi :D

@roskerstin

Båda dessa kakor rekommenderar jag varmt. I veckan till gäster så bakade jag denna kaka, som är försvinnande god och jag har bakat den ett antal gånger. Och det går alldeles utmärkt att baka den med djupfrysta vinbär, de får inte vara för vattniga bara.
Hallelulja moment vinbärskaka

Och nu är nya gäster på ingång till helgen och då blir det denna kaka, som även den är toppengod.
Jättegod rabarberkaka med kolaglasyr

@gollen

I morse blev det Grythyttebröd. Receptet hittade jag förstås på Matklubben. Fastnade för brödet p g a namnet. Det låter gulligt i mina öron. La till 1 msk brödkrydda och avstod från att pensla brödet. Smakprov först i eftermiddag. Något att se fram emot. Blir nog messmör som pålägg.{bashful}

@josses

Galenpanna:p som jag är stod jag igår i värmen och bakade
Ljust lantbröd
Chris Tekakor

@caarruu

Åh! Idag bakade jag jordgubbsmuffins. Hittade receptet i en tidning (kommer inte ihåg vilken) men kunde såklart inte låta bli att förändra det lite...
Tror jag ska lägga upp receptet för de blev verkligen jättegoda!

@gollen

Bullar i morse. Hade kanel, kardemumma, socker, salt, vaniljsocker, mandelmassa och margarin som fyllning. Gubben höll på att trilla ur soffan, så goda tyckte han att dom var. Själv äter jag inte dylika saker men bakar gärna till andra.

@callemi

Jag bakade vinbärskaka med egen vaniljvisp. Det blev gott!

@kekke46

Gjorde den här goda rabarberpajen till kaffet.

Kickis knäckiga rabarberpaj

@todiiloo

Senast jag bakade blev det amerikansk pekannötpaj....

@marre73

Gjorde en sockerkaka idag med lite kokos i, ville ha ngt gott till jordgubbarna och grädden.

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr