Hela huset luktar choklad då jag precis bakat kladdkaka för att fjäska för min sambo ;)
Tänker nämligen göra mat han inte är så förtjust i, och sen är det ju fredagskväll så det förtjänar vi :D
Båda dessa kakor rekommenderar jag varmt. I veckan till gäster så bakade jag denna kaka, som är försvinnande god och jag har bakat den ett antal gånger. Och det går alldeles utmärkt att baka den med djupfrysta vinbär, de får inte vara för vattniga bara. Hallelulja moment vinbärskaka
I morse blev det Grythyttebröd. Receptet hittade jag förstås på Matklubben. Fastnade för brödet p g a namnet. Det låter gulligt i mina öron. La till 1 msk brödkrydda och avstod från att pensla brödet. Smakprov först i eftermiddag. Något att se fram emot. Blir nog messmör som pålägg.{bashful}
Åh! Idag bakade jag jordgubbsmuffins. Hittade receptet i en tidning (kommer inte ihåg vilken) men kunde såklart inte låta bli att förändra det lite...
Tror jag ska lägga upp receptet för de blev verkligen jättegoda!
Bullar i morse. Hade kanel, kardemumma, socker, salt, vaniljsocker, mandelmassa och margarin som fyllning. Gubben höll på att trilla ur soffan, så goda tyckte han att dom var. Själv äter jag inte dylika saker men bakar gärna till andra.