Jag använder många slags kryddor/smakförstärkare.
Det är ju lite beroende på vad som ska lagas. Jag använder gärna ingefära, rosmarin och honung till fläskkött.
I stället för socker i exempelvis såsen kan jag använda rödvinbärsgelé.
Bacon/sidfläsk är en bra förstärkare i grytor.
Nettan