Bacongratäng

Jättegod, den borde ni smaka!

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2 pkt bacon
  • 300 g pasta(spiraler)
  • 1 tsk salt
  • Vitpeppar
  • Ostsås:
  • 2 msk vetemjöl
  • 4 dl mjölk
  • Salt
  • Peppar
  • 4 dl riven ost

Gör så här

  1. Först sätter du på ugnen på 225 grader.
  2. Sätt pastan på kokning.
  3. Klipp bacon i mindere bitar, stek dem tills de får lite lite färg..
  4. Ostsåsen: rör ut mjölet i lite av mjölken.
  5. Koka upp resten av mjölken och häll i redningen.
  6. Salta och peppra. Låt koka ihop några min.
  7. Ta bort från värmen och vänd ner 3 dl av osten och rör tills den smält.
  8. Varva pasta, bacon och ostsåsen i en ungsform tills den blir full.
  9. Du kan lägga ett litet ostlager överst på toppen.
  10. Serveras med sallad.
  11. Smaklig måltid!

Kommentarer

Jättegod och jätteenkel. Super!!! Hade i lite ärtor också för att få lite färg på det hela.
Men hur länge ska det vara i ugnen? / Marre

Liknande recept

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr