FLÄSKFILE I UGN

SNABBT&GOTT

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 1 ST FLÄSKFILE
  • 2 DL CREME FRAICHE
  • 1-2 MSK SAMBAL OLEK
  • 1 DL SOYA
  • 3 DL GRÄDDE
  • SALT & PEPPAR

Gör så här

  1. PUTSA OCH SKÄR FLÄSKFILEN I CA 2 CM TJOCKA SKIVOR, BRYN DEN I STEKPANNA CA 3 MINUTER PÅ VARJE SIDA, SALTA OCH PEPPRA.
  2. BLANDA IHOP ÖVRIGA INGEDIENSER OCH LÄGG FLÄSKFILEN I EN UGNSÄCKER FORM, SLÅ ÖVER SÅSEN OCH GRATINERA I UGNEN PÅ 200 GRADER I CA .20 MINUTER.
  3. SERVERA GÄRNA MED RIS ELLER PRESSAD POTATIS!
  4. GOD SPIS.

Kommentarer

Nej det ska vara 5 dl cremefreiche 3 dl grädd 0,5dl soja och 1-2 tsk sambal olek ingen salt o peppar
Måste verkligen fråga om detta receptet verkligen är rätt. Skall det vara 1 dl soja????? Jag gjorde som det stod i receptet, och det smakade verkligen inte alls gott, rent ut sagt för dj.................kligt. Förstår inte hur ni kan hitta bra smaker i detta, men jag kanske missat något i receptet. Snälla svara gärna!!! mvh Tiol
Gör en liknande variant på detta men jag lägger råa filébitar i formen direkt, häller på såsen och lite riven ost och sen in i ugnen men i dubbelt så lång tid. Det blir lite enklare då och såååå gott!

Liknande recept

@koppargrytan

Buljongkokta revben

Dessa buljongkokta och grillade revben kommer bli succé på sommarens grillpartyn! Koka sakta dina spjäll till köttet släpper lätt och pensla sedan det avrunna…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr