Fläskfilégryta

Toppengott.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 600 g fläskfilé
  • 1 msk matfett
  • 1 gul lök
  • 15 champinjoner
  • 140 g bacon
  • 2 dl vatten
  • 1 msk kalvfond
  • 2 ½ dl matlagningsgrädde
  • 4 msk mango chutney
  • Salt
  • Peppar
  • 1 msk maizena redning
  • 2 msk cashewnötter

Gör så här

  1. Putsa och skiva filéen. Bryn i matfett och lägg över i en gryta. Skala och hacka löken, skiva svampen.
  2. Strimla bacon och stek i stekpannan. Lägg i lök och svamp och fräs i några minuter.
  3. Lägg över i grytan och tillsätt vatten, fond, grädde och chutney. Koka i 15 minuter.
  4. Smaka av med salt och peppar och red av med redning. Koka i 3 minuter. Strö över cashewnötter. Servera med kokt ris och grönsallad.

Kommentarer

Grytan var jättegod, kommer att göra den flera gånger.
Toppengod!! Alla berömde maten åt och ville ha receptet. Du får en klar 5.a av mig och jag kan lova att denna rätt kommer jag att göra många gånger... Kommer att spara receptet bland mina favoriträtter. /Kram
Vad har du för sallad till Fläskfilégrytan? Ser så smarrig och god ut. Kram
Gud så gott det ser ut!!! Skall absolut prova denna rätt.

Liknande recept

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr