Kyckling med Cheez Doodles

Hittade det här receptet på en annan matsajt och testade det efter att jag anpassat det efter min egen smak. Tyckte att det passar bra här på MK också. =)

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 4 kycklingfiléer
  • 3 dl ostbågar
  • 3 msk bordssenap
  • 1 tsk vitlökspulver
  • 1 tsk chilipulver
  • Svartpeppar direkt från kvarn
  • Dipsås:
  • 2 dl crème fraiche
  • 1 vitlöksklyfta, pressad
  • 1 msk franska örter (Santa Maria)
  • Svartpeppar direkt från kvarn

Gör så här

  1. Börja med att sätta ugnen på 200°C.
  2. Blanda dipsåsen så att den får "goffa till sig" under tiden du ordnar resten.
  3. Kör ostbågarna i matberedaren till ett grovt pulver. Blanda i vitlökspulver, chilipulver och svartpeppar för hand.
  4. Strimla kycklingfiléerna grovt (1x1x5 cm) och blanda dem med senapen. Vänd dem sedan i ostbågspulvret och sprid ut dem på bakpappersklädd ugnsplåt.
  5. Baka av kycklingbitarna c:a 20 minuter i 200°C.
  6. Servera direkt med dipsås och pommes frites.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

@snuttan66

Chokladrulle

Jättegod rulle som alla som har smakat den älskar den. Väldigt lätt att göra dessutom. i det receptet jag hittade så var det halva…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr