Skrivet av MatAnders den 7 sep 2008
[quote]Skrivet av sussie755 den 7 sep 2008
Ja jag har sökt lite på det och sett det. Trodde det var väldigt knepigt och tog lång tid, men det verkar ju bra om man kan göra så. Har iofs inte ätit lapskojs på säkert 15 år, men det ska bli spännande o göra någon dag!
Det va samma här men förra året så började jag göra men jag kokar rimmat fläsklägg, men testa med saltabiten och 1/2 msk mald kryddpeppar och lite riven rå lök och blanda ner i moset.[/quote]
Ursäkta, måste passa på och fråga. Rimmat fläsklägg var just vad jag kokade i dag, hade beställt 4 st men fick slänga läggen efter koket. Det var bara brosk , fläsk och ben, inte det minsta kött. Vad tror du det breodde på? Fläskläggen vägde 700 g, kan dom ha varit för små? Kokade också rotmos på 4 kg kålrötter som jag hade tänkt ha till dessa rimmade fläskläggen. Rotmos, fläsklägg eller fläskkorv är för mig riktig husmanskost som mättar länge och som man mår bra av.