Kabanossigryta

En jättegod gryta som jag fått av en kompis för länge sedan.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • 2 kabanossikorvar
  • 1 kg fläskfilé
  • 4-5 dl grädde
  • 1½ tsk salt
  • 2 krm svartpeppar
  • 1 tsk mejram
  • 1 msk mjöl
  • Mjölk
  • 1 röd paprika
  • 1 lien burk syltlök
  • 1 dl smörgåsgurka

Gör så här

  1. Börja med att skära korvarna i skivor. Bryn dessa och lägg på sidan.
  2. Skär filén i skivor, stek tills de fått gyllenbrun färg. Lägg över filén och korvarna i en gryta. Sätt i grädde, salt, svartpeppar, mejram och mjölet utrört i lite mjölk. Låt detta puttra i 10 minuter.
  3. Hacka paprika och smörgåsgurka smått. Lägg dessa och syltlöken (ej spadet) i grytan. Värm allt i 5 minuter.
  4. Servera med ris, grönsallad och vitt bröd.

Kommentarer

Inga kommentarer

Liknande recept

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr