Marseillepasta

En god pasta vi fick på en tågluff på ett pensionat. Perfekt om man har lite stekt biff kvar, men går lika bra med stekt sidfläsk.

Vad tycker du om receptet?

Ingredienser

  • Ca 200-300 g biff eller annat stekt nötkött
  • 4 äggulor
  • 2 vitlöksklyftor
  • Ca 2 dl grädde
  • Salt
  • Svartpeppar
  • Kokt pasta (helst spaghetti eller tagliatelle)
  • Parmesan

Gör så här

  1. Blanda 4 ägg gulor och grädden med vitlöken och kryddorna och vispa ihop, koka pastan och häll av den. Strimmla det stekta köttet och blanda med grädden och häll över pastan och värm men inte på för hög värme då klumpar sig äggen. Strö på med färsk permensan.
  2. Det smakar mycket vitlök men så gjorde orginalet. (detta är en egen variant så lik orginalet jag kunde komma)

Kommentarer

Hej idag har jag ätit marseille pasta kanon gott tack anders kram monica
Hej anders det här måste jag prova låter smarrigt kram din vän

Liknande recept

@irrevirre

Flammkuchen

Äter ofta Flammkuchen i Tyskland. Den klassiska flammkuchen har gul lök och bacon som ”pålägg” men det går att variera. Paprika, oliver, blanda lite…

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr