Här blev det två plåtar med frukostbullar av surdeg - egen blandning - rågsur, och skållning av vetekross, rågkross, grahamsmjöl. Sen hade jag i lite hjälpjäst, vetemjöl special, lite rågmjöl, en msk sirap, en msk salt. Jäste i bunke, bakade ut efter att det jäst till dubbel stl. Blev småbröd som jag sen penslade med ägg o hade på vallmofrö och sesamfrö.
Toppengott.
Första gången jag gjort portionsbröd på surdeg!