Tråd:
Vad bakade du för gott senast?

Inlägg

@the_mama97mia

Här blev det två plåtar med frukostbullar av surdeg - egen blandning - rågsur, och skållning av vetekross, rågkross, grahamsmjöl. Sen hade jag i lite hjälpjäst, vetemjöl special, lite rågmjöl, en msk sirap, en msk salt. Jäste i bunke, bakade ut efter att det jäst till dubbel stl. Blev småbröd som jag sen penslade med ägg o hade på vallmofrö och sesamfrö.
Toppengott.
Första gången jag gjort portionsbröd på surdeg!

@litenros

Har bakat julbröd i dag. Filmjölksbröd, blev jättebra.(Y) ska försöka lägga in det så fort jag hinner.

@naturdoft

Frukostbullar med grahamsmjöl

Jag bakar framförallt matbröd och vetebröd, ibland blir det lite kakor också. Idag har jag bakat fukostbullar, experimenterar gärna med olika mjölsorter och lägger till nyttiga saker som solroskärnor, linfrö mm.

@bakspecialisten

Mjuk apelsinpepparkaka Den här bland annat och mycket mer finns det här: jexxicaa.blogg.se!

@cassiopeya

Skrivet av Cassiopeya den 6 dec 2011

Har just tagit upp nobisbröd som jäst över natten i kyl, och sedan två timmar till, innan gräddning. Hoppas de ska vara goda :)

Brödet fick högsta betyg av hela familjen (Y) (L)

@josses

Ungarna bakade pepparkakor för några dagar sedan.
I lördags bakade jag och äldsta dottern lussebullar och
Pernillas saffransbullar
Hon bakade även
Bättre-än-snickers
Godis med vit choklad
Idag blev det en favvo i repris
Ljust lantbröd

@ludde3pojken

Idag har jag bakat massor av nötkakor, havrekakor med russin samt strassburgare. I morgon blir det pariservåfflor.:)

@ditolina

Jag har gjort en "nattlimpa" som ska få stå i kylen tills i kväll :D Lättsamt sätt att baka på P
Sedan kommer jag att göra familjens absoluta favoriter fast jag brukar göra bullar, med ost eller valmofrön på :D
Lättbakad vattenfranska

@cassiopeya

Har just tagit upp nobisbröd som jäst över natten i kyl, och sedan två timmar till, innan gräddning. Hoppas de ska vara goda :)

@emmelina1

Jag bakade saffransbröd med fyllning av vanilj+socker+äkta smör och mandelmassa+vanilj
Gjorde lite mycket därför blev det några enkla längder också som blev till skorpor, de förgyller fikabordet med sin fina färg =)

@lollo54

Jag bakade Ungkarlar Spröda och goda. Påminde om någon kaka från barndomen:p

”Smakrikt, mjukt och oväntat prisvärt”
149 kr